Klik Jika Anda Baik Hati

Friday 31 August 2012

Pineapple Doily Crochet

Assalamualaikum w.b.t...

Selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke-55...Bebaskan fikiran kita dari anasir-anasir barat dan perjuangkan agama Islam!

Saya sekarang dalam usaha menyiapkan doily yang dipesan oleh emak untuk membuat alas meja. Tak besar tapi saya perlu mencari pattern yang sesuai dengan saiz yang dikehendaki oleh emak.


Masih dalam proses doily ni. Inilah first time saya buat doily menggunakan benang kait halus. Sebelum-sebelum ni saya cuma menggunakan benang kait biasa seperti Minlon untuk alas kabinet dan etc.

Ada juga saya menggunakan benang kait halus tapi saya mengait untuk alas speaker En. Suami..hehe..Nanti saya upload gambar alas speaker tu...

Owh..sudah pukul 11.25pagi..Saya hendak memerdekakan diri saya sekejap dari mengait..Perlu memasak untuk santapan Raja saya..hihi..-RiEsA-

No comments: